הרצאות

couch_icon

סדנאות הורים למתבגרים

בעולם פוסט מודרניסטי בו מוצבים סימני שאלה על סמכויות וערכים ללא הרף, אתגריו של ההורה כמנהיג, כמחנך, וכמורה דרך מתגברים באופן יומיומי. עולם התיאוריה והמחקר הפסיכולוגי, בשנים האחרונות, מקדיש לסוגיות אלו מקום נרחב יותר ויותר, ומפיק תובנות וכלים מתחדשים. בסדנה זו מושם דגש על חיבור בין תפישות התפתחותיות דינמיות שונות וכלים מעולם הפסיכולוגיה הקוגניטיבית-התנהגותית, עם עולם המעשה ההורי. דרך ניסיונו של המנחה בעבודה עם הורים, ילדים ובתי ספר ניתנת להורים אפשרות לחוות חיבור זה ולהשתמש בו בחייהם, עם משפחתם.


סדנת הורים לילדי ADHD

בעבודתי הפרטנית עם מתבגרים בעלי הפרעות קשב וריכוז נוכחתי לדעת כי רבים מן המסרים מתאימים להורים רבים. הסדנה בת עשרת המפגשים עוברת עם ההורים באופן מסודר הן הגורמים להפרעה והן על השלכותיה, אך בעיקר סביב פתרונות מעשיים להתמודדות עם השלכות רבות, בבית ובבית הספר. בקורס אנו מציגים גם תוכנית רב שבועית מסודרת להטמעת ההמלצות בבית.


משפחות משולבות(משפחות חורגות)

ההרצאה סוקרת את הממצאים האחרונים מן המחקר סביב המאפיינים של משפחות משולבות, ונותנת המלצות להורים ולמורים כיצד יש לעבוד עם ילדים למשפחות אלו, ע"מ לאפשר להם שגשוג ורווחה בבית ובקהילה.

  kvuzot

קבוצות למתבגרים

couch_icon

עבודה עם קבוצות של מתבגרים מאפשרת להם ולמנחה לבחון את עולמם החברתי בזמן אמת. היכולת לתקשר עם האחר באופן נעים, למשל, יכולה להיבדק בקבוצה, ע"י הפרט והקבוצה גם יחד, תוך כדי התקשורת עצמה. כמובן שלשם כך חשוב שתיווצר בקבוצה אווירה של אמון וקבלה, אך אצל מתבגרים, חשוב גם שבקבוצה תהיה תחושה "כיפית", שאם לא כן, שיתוף הפעולה לא מגיע, ואולי בצדק.

בעבודתי עם קבוצות מתבגרים אנחנו מסייעים למתבגרים לקדם את יכולתם להתפתח הן בהיבט האישי, ואולי בעיקר בהיבט החברתי. קבוצות אלו עוסקות בנושאים של כישורים חברתיים (הן מכיוון של וויסות תוקפנות, והן מכיוון של רכישות מיומנויות חברתיות), הפרעות קשב וריכוז, קשיים משפחתיים (קבוצות ממשפחות משולבות), וקבוצות סביב הקשרים בין אישיים מיניים.

couch_icon